מסתובב ברשת החברתית

סיקור של חידושים וטרנדים ברשתות החברתיות

  • לחצו כאן כדי לקבל הודעת דואר אלקטרוני בכל פעם שהבלוג מתעדכן

  • ארכיון

    פברואר 2012
    א ב ג ד ה ו ש
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    26272829  

עמודי אוהדים בתצוגת טיימליין בפייסבוק

Posted by jonathan ב- 29/02/2012

אם במקרה לא הייתם בשעות האחרונות בפייסבוק, אז זה הזמן שתשמעו: ב-30/3 פייסבוק מחליפים את תצוגת עמודי האוהדים לתצוגת טיימליין. השינוי לא מתבטא רק באופן התצוגה ואני אשתדל לסקור כאן את כל השינויים.

תצוגה:

מעבר לתצוגת טיימליין אומרת שיש לנו גדלים חדשים לתמונת פרופיל ובנוסף יש לנו תמונת קאבר (cover) חדשה שהיא בעצם האלמנט הויזואלי הראשון שהגולש רואה כשהוא נכנס לעמוד שלנו.

גדלים, המלצות והוראות של פייסבוק:

תמונת פרופיל: 180X180 פיקסלים, כאשר בתצוגה קטנה התמונה קטנה ל- 32X32.
תמונת קאבר: 851 רוחב, 315 גובה.
1. תמונת הפרופיל צריכה להיות תמונה שלא משתנה הרבה, היא התמונה שמייצגת את הדף שלכם בכל מקום בפייסבוק, לכן כדאי לבחור בלוגו או במוצר גנרי.
2. תמונת הקאבר צריכה לתת לאוהד החדש אפשרות להבין על מה העמוד שלכם מדבר – תמונה של מוצרים או אנשים שמשתמשים במוצר שלכם לדוגמה.
3. בתמונת הקאבר אסור לפרסם מבצעים ו/או הנחות, ואסור לקרוא לפעולה (דוגמת "לחצו לייק").

טאבים:

הטאבים מקבלים מקום חדש והם נמצאים בצד הימני מתחת לתמונת הקאבר. יש 4 טאבים מוגדלים שניתן לראות תמיד (בחרו בחוכמה מה אתם רוצים שיוצג שם). ליד ארבעת הטאבים הגדולים והמודגשים יש כפתור קטן של חץ גלילה – לחיצה עליו תפתח את שאר הטאבים שלכם. ניתן לשים עד 12 טאבים.
בטאבים המודגשים ניתן לבחור את השם והתמונה שלהם.

שליטה בפוסטים:

בטיימליין החדש הכל מסודר לפי שנים ותאריכים, כאשר תצוגה של פוסט יכולה להיות על חצי אחד של הטיימליין או לכל הרוחב שלו. איך שולטים בזה?

1. Milestones – אירועים חשובים שהתרחשו. יוצגו לרוחב כל הטיימליין שלכם כאירוע חשוב. כשיוצרים מיילסטונס חייבים להזין תמונה של האירוע, שם ותאריך (מינימום את השנה שלו), בנוסף אפשר להוסיף מיקום ותיאור של האירוע אבל זה לא חובה. איך עושים את זה: מתחת לתמונת הפרופיל יש לכם את לחצן ה-Milestones דרכו יוצרים אירוע חדש.
2. כוכב – פוסט "כוכב" הוא פוסט שמופיע לכל רוחב הטיימליין. בעצם מדובר בפוסטים שהייתם רוצים ש"יקפצו" לעין של הגולש שלכם בזמן שהוא עובר על אירועים. איך עושים את זה: בצד ימין העליון של הפוסטים שלכם יש כפתור בצורת כוכב.
3.  Pin – ניתן להצמיד פוסטים לראש העמוד שלכם כך שהפוסט המוצמד הוא התוכן הראשון שהאוהד יראה מתחת לתמונת הפרופיל שלכם. ככה ניתן להדגיש פוסטים שחשובים לכם. פוסט שהדבקתם יהיה שם באופן אוטומטי 7 ימים. אתם יכולים להוריד אותו מתי שתרצו. ניתן להדביק רק פוסט אחד בכל פעם. הגבלה: אסור לעלות פוסטים שמפרסמים מוצר שלכם או מבצע. איך עושים את זה: בצד ימין העליון של הפוסט שלכם יש לחצן עיפרון, לוחצים עליו ובוחרים את האופציה Pin Post.
4. Hide – ניתן להחביא פוסטים מקהל האוהדים של העמוד, כך שרק האדמינים יראו אותו. איך עושים את זה: בצד ימין העליון של הפוסט שלכם יש לחצן עיפרון, לוחצים עליו ובוחרים את האופציה Hide post.
5. שינוי תאריך של פוסט – העלאתם פוסט היום אבל הוא קשור לאירוע שהתרחש לפני שנה? אין בעיה, אתם יכולים לשנות לו את התאריך ובתצוגת הטיימליין הוא יופיע סמוך לאירוע שהיה לפני שנה. איך עושים את זה: בצד ימין העליון של הפוסט שלכם יש לחצן עיפרון, לוחצים עליו ובוחרים את האופציה Change Date. שימוש בהחבאת פוסט ושינוי תאריכים למנהלי עמודים: הרבה מנהלי עמודים אוהבים להכין לעצמם תוכנית עבודה שבועית שבה הם יודעים אילו פוסטים הם הולכים לעלות בכל יום. כעת ניתן להעלות את כל הפוסטים מראש, להחביא אותם, וכשרוצים לעלות אותם פשוט משנים את התאריך ומוציאים אותם מהחבאה. ככה אפשר ממש לבנות "מאגר פוסטים" בתוך העמוד.

מידע על החברה:

שימו לב שתצוגת המידע על החברה השתנתה, כרגע המידע שמופיע בחלק הזה נשאב מהמידע שהזנו בפורמט החדש וחשוב לערוך אותו מחדש כך שיתאים לתצוגה החדשה.

קשר עם הגולשים:

1. תוכן של חברים – פייסבוק נותנת דגש גדול על תוכן רלוונטי לגולש בעמוד, היא מדגישה בעמודה הימנית למעלה את התכנים שהחברים של הגולש אהבו והגיבו עליהם בעמוד. ככל שהתוכן יהיה יותר רלוונטי לגולשים שלנו כך אחוז ההשתתפות יעלה.
2. טופס צור קשר – פייסבוק מאפשרת ליצור טופס מובנה של צור קשר. בטופס ניתן להעלות תמונה, ולהזין כתובת מייל אליה נרצה לקבל את הפניות. כאשר פנייה מתבצעת דרך הטופס בפייסבוק היא תגיע אלינו לתיבת המייל ונוכל להגיב עליה מחוץ לפייסבוק. בוטל בינתיים. אם אתם עדיין רוצים טופס צור קשר שמעתי דברים טובים על האפליקציה הזאת
3. הודעות גולשים – אם סימנתם את האפשרות הזאת בפאנל הניהול, הגולשים שלכם יכולים לשלוח הודעה לעמוד או לאדמינים של העמוד. ואתם, בתור מנהלי העמוד, יכולים להגיב להודעות הללו בשם האדמינים או בשם העמוד עצמו. הערה: לא ניתן ליזום שיחה של העמוד לאוהדים.

פאנל הניהול:

פאנל הניהול מציג את "התובנות" בפורמט החדש (והשמועה אומרת שבקרוב גם יהיו נתונים בזמן אמת), ובנוסף מאפשר לכם לראות אילו הודעות האוהדים בעמוד שלחו לכם, ולענות להם בחזרה. חלק חשוב נוסף בפאנל הניהול הוא דו"ח הפעילות (Activity log) שמאפשר לכם לבצע את כל פעולות עריכת הפוסטים שדיברנו עליהם קודם.

זהו לבינתיים, אני מקווה שהפוסט הזה סידר לכם קצת את העניינים. אני לא יכול לסיים בלי להגיד מילה טובה לחבר'ה הנפלאים שנמצאים בקבוצת הפייסבוק: Amit Lavi – Social Media Observer בפייסבוק, שבלעדיהם לא הייתי יודע כלום על השינוי החדש וכנראה שהיה לוקח לי הרבה יותר זמן ללמוד אותו.

עריכה, יום חמישי ה-1/3:

כאשר אוהד לוחץ על טאב ה-LIKES הוא מקבל עמוד שפעם היה חשוף רק לאדמינים של העמוד בו ניתן לראות את הנתונים הבאים:
כמות לייקים
כמות אנשים שמדברים על העמוד
היחס בין שני הנתונים העליונים בצורה גרפית
השבוע שהיה הכי פופולארי
העיר ממנה יש הכי הרבה אוהדים שמדברים על העמוד
קבוצת הגיל הגדולה ביותר שמדברת על העמוד

תודה ל- Yan Yanko Kotliarrsky

אני אמשיך לעדכן את הפוסט כל פעם שאגלה משהו חדש. אתם מוזמנים לרשום בתגובות במידה ויש לכם מה להוסיף ואני מבטיח לתת קרדיט בנושא.

10 תגובות to “עמודי אוהדים בתצוגת טיימליין בפייסבוק”

  1. the-lab said

    פוסט סופר מקצועי!אהבתי!

  2. ירון said

    היי,
    תודה על הפוסט, עשה לי הרבה סדר בראש.

    כבר אי אפשר לעשות שאפליקציה תרוץ בתור טאב בתוך הדף אוהדים?

    כבר אי אפשר לעשות שמשתמשים חדשים ינחתו באפליקציה במקום בדף טיימליין?

    אם מישהו יודע את התשובות לשאלות האלה אשמח לשמוע, כי כרגע אני בפאניקה 🙂

    • jonathan said

      התשובה לשאלה הראשונה היא בהחלט כן. הטאבים מקבלים מקום מיד מתחת לתמונת הקאבר באמצע. רואים 4 טאבים שאחד מהם קבוע תמיד (טאב התמונות), ואחריו אתה יכול לקבוע אילו שלושה טאבים אתה רוצה שיראו בנראות גבוהה (תמונה של 111X74 פיקסלים). ניתן לשים בעמוד עד 12 טאבים כאשר הגולש צריך ללחוץ על חץ קטן כדי לראות את שאר הטאבים (כאמור, הוא רואה רק 4).

      התשובה לשאלה השנייה מחולקת לשתיים: 1. ניתן. 2. רק בפרסום ממומן. אתה יכול להפנות אנשים בפרסום ממומן לדף נחיתה באפליקציה. אבל זאת האפשרות היחידה שלך. מכה קשה, אני יודע… אבל נצטרך להתרגל…

  3. ירון said

    אז התשובה לשאלה השנייה היא לא, עם כל הצער שבדבר.
    http://www.facebook.com/help/pages/new-design

    השאלה הראשונה עדיין פתוחה מבחינתי

  4. גוליש said

    תודה על הפוסט המסודר!!

    הבנתי שגם דף הברוכים הבאים (או כל דף מיוחד אחר שהחלטנו לשים במקום) שינה את גודלו והתרחב.
    מישהו יודע לאיזה גודל?
    ומישהו יודע איך מוסיפים טאב חדש עם תמונה אישית?

    • jonathan said

      היי גוליש,
      אין בעד מה.
      אתה צודק, אתה יכול לבחור בהגדרות של תצוגת האפליקציות דרך פאנל הניהול של הקבוצה אם אתה רוצה תצוגה צרה (ישנה) או תצוגה רחבה של 810 פיקסלים לאפליקציות שלך.
      טאב חדש מוסיפים בדיוק כמו קודם דרך אפליקציה, בחלון שבו פעם היית עורך את שם הטאב (דרך פאנל הניהול) יש לך אפשרות נוספת של עריכת התמונה והעלאת תמונה חדשה.
      בהצלחה.

      • גוליש said

        תודה רבה!
        אגב אני בת.. 🙂
        תוכל לתת לי קישור לאפליקציה?
        אז בעצם היום, אפשר להוסיף טאבים המכילים תמונות גם דרך פאנל הניהול, בלי שימוש באפליקציה, כן?

    • jonathan said

      סליחה על הטעות בזיהוי… 🙂

      בעצם היום, הטאבים שינו תצוגה אבל לא שינו ניהול. עדיין כדי ליצור טאב את צריכה להוסיף אפליקציה – אם את רוצה תחרות תמונות את צריכה אפליקציה של תמונות, אם את רוצה שתהיה בו רק תמונה את צריכה אפליקציה שתאפשר לך לעשות את זה…
      אחרי שיצרת את האפליקציה שאת רוצה וסיימת לעצב את כל מה שהיית צריכה, והוספת אותה לעמוד שלך. אז בפאנל הניהול את יכולה לשנות לה את השם ותמונת התצוגה.

כתיבת תגובה